Menu Sluiten

Massages

De moderne reflexologie is rond 1880 ontstaan en heeft gedurende meer dan 100 jaar aandacht gekregen van talrijke onderzoekers. De toepassingen in talrijke therapieën hebben het bewijs geleverd dat organen, weefsels en systemen van op afstand beïnvloed kunnen worden.

Ieder mens kent de spontane neiging om bewust of onbewust ergens op een deel van het lichaam te drukken, te wrijven, te schuren of te knijpen.

Een ziek orgaan laat uitwendige signalen na in welbepaalde segmenten, gebieden of punten. Als deze segmenten, gebieden of punten door uitwendige omstandigheden belast worden, kunnen zij een negatieve invloed op het reflecterende orgaan uitoefenen.

In de reflexologie kent men een dubbele richting, namelijk van binnen naar buiten of van buiten naar binnen. Een ziekte uit zich van binnen naar buiten, terwijl de behandeling van buiten naar binnen gebeurt. Derma- en Podosegmentale reflexologie, is het resultaat van 15 jaar theoretisch onderzoek en ervaring van Jan Dries (oprichter EANG).

Podosegmentale reflexologie (Dieptemassage voet) gaat uit van het principe dat de reflexpunten op de voeten corresponderen met onze organen, klieren en overige structuren in ons lichaam.

Er stroomt een constante energie door onze energiebanen die samenkomen als reflexpunt in onze handen en voeten.

Wanneer er blokkades ontstaan, als gevolg van spanning, ontstaat er en ziektebeeld. Door het behandelen van de corresponderende reflexpunten worden de blokkades afgebroken en wordt het zelfgenezend vermogen van het lichaam weer aangesproken.

De volgende klachten kunnen verholpen worden met voetreflexmassage:

►Hoofdpijnklachten
►Allergie
►Darmklachten
►Stress gerelateerde klachten
►Rug, nek en schouderklachten
►Menstruatie klachten
►Spier- en gewrichtspijn
►Verkoudheid
►Slapeloosheid

Dermasegmentale reflexologie (DSR) ook wel dieptemassage genoemd

DSR kan als hoofdtherapie en of als inleidende therapie op PSR (Podosegmentale reflexologie) worden toegepast. Zowel globaal als gerichte behandelingen zijn toepasbaar. Als globale behandeling wordt DSR toegepast bij spierspanningen, stress, emotionele aandoeningen, ademhalingsproblemen, vermoeidheid en bij een groot aantal andere klachten.

Als specifieke of gerichte behandeling wordt DSR toegepast bij cervicale hoofdpijn, duizeligheid, ziekte van Meniêre, gehoorstoornissen, mobiliteitsproblemen, diverse vormen van rugklachten, reumatische klachten, spijsverteringsproblemen, depressiviteit, enzovoort.

Het is een manuele behandeling en is niet te vergelijken met een traditionele massage of de gewone voetreflex-massage volgens Fitzgerald-Ingham-Marquart of de variaties erop. Deze therapie vertrekt van een heel ander uitgangspunt.

contra-indicaties

►Ontsteking